BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Motiveres du af at erstatte manuelle handlinger med automatiserede flows? Er du analytisk og har sans for detaljen? Trives du med at skabe løsninger på baggrund af forretningens og den enkelte medarbejders behov? Så er du måske lige en af de nye kolleger, vi står og mangler på holdet i Implementering og Optimering i Skattestyrelsen i Ringkøbing.
Et dynamisk kontor, der favner bredt
Kontoret Implementering og Optimering er et tværgående kontor, der understøtter driften i fagområdet Borger- og virksomhedskontakt. Vi har tæt kontakt til sagsbehandlere i ”Danmarks største kasseapparat", såvel som vores Borger- og Virksomhedsvejledning, der hjælper borgere og virksomheder med at forstå og betale deres skatter og afgifter. På den måde bidrager kontoret aktivt til at sikre Danmarks velfærdssamfund gennem korrekt opkrævning, bogføring og afstemning af ca. 1.100 mia. kr. årligt. Samtidig understøtter vi optimering af sagsgange, hvor særligt forenklinger og automatiseringer giver stor værdi og sikrer, at sagsbehandlerne bruger tid præcis der, hvor det giver mest værdi for den danske stat.
Opgaverne i kontoret er blandt andet implementering og optimering af processer. Vi er tætte sparringspartnere for driften og vores to søsterkontorer – som er procesejere for opkrævningsområdet. Vi er pt. 14 medarbejdere, der hver især bidrager med forskellige kompetencer indenfor opkrævning- og betalingsområdet.
Vores opgaver favner:
- Deltagelse i diverse IT-projekter på opkrævningsområdet.
- Projektdeltagelse vedr. handleplaner.
- Koordinerende aktiviteter på tværs af forretningen.
- Faglig sparring på konkrete problemstillinger.
Bring dine kompetencer i spil
Der er flere indgangsvinkler til jobbet. Du kan fx være uddannet inden for IT, matematik eller datalogi, hvor du også kan have opbygget stærke kompetencer inden for procesoptimering, RPA-løsninger, machine-learning, databehandling og rapportering gennem din tidligere erhvervserfaring. Det kan også være, at du er helt selvlært, hvor interessen har drevet værket. Det vigtigste er, at du har gåpåmod og lyst til at bringe dine solide IT-kompetencer i spil og dermed være med til at skabe en klar forskel for medarbejdernes hverdag.
Dit fokusområde vil være indenfor procesoptimering og automatisering via egenudviklede it-løsninger, hvor vores fundament pt. bygger på:
- Microsoft Excel, herunder VBA, Power Query, Power Pivot
- Microsoft Power Automate
- Microsoft Access
Et meningsfuldt arbejde og et godt arbejdsliv
Du kan forvente en hverdag med mange spændende udfordringer, hvor du også bidrager til at sætte retning for, hvordan vi løser vores opgaver. Det er både komplekst og spændende.
Selvom vi har travlt, så hjælper vi hinanden og løfter i flok. Vi har en uformel omgangstone og gør en dyd ud af, at det er rart at gå på arbejde. Du får sociale kollegaer, som vil høre, hvad du har lavet i weekenden.
Du kan forvente, at dine kompetencer og ønsker til din faglige og personlige udvikling bliver taget alvorligt, og du vil få adgang til onboarding, kompetenceudvikling og efteruddannelse, så du altid er rustet til dine faglige opgaver og udfordringer. Vi kan bl.a. tilbyde dig projektledererfaring, indblik i SAP-processer og opkrævningsområdet, gode karrieremuligheder, konstruktiv sparring med kollegaer og en familievenlig arbejdsplads.
Din nye kollega, Dion, fortæller: ”I Implementering og Optimering arbejder vi i krydsfeltet mellem drift og politik. Det giver en enormt spændende og forskelligartet hverdag, hvor det team, vi er som kontor, er med til at skabe tryghed om, at vi sammen kan finde vejen. Vi er et stærkt hold, der favner bredt fagligt og personligt – og det er vores styrke. På den måde kan vi spille hinanden gode, og i vores kontor oplever man aldrig at stå alene med et problem.”
Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi glæder os til at høre fra dig. Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer via linket "Søg stillingen" senest den 31. maj 2023.
Vi forventer at afholde 1. samtaler den 6. juni 2023. En evt. 2. samtale vil foregå den 13. juni 2023 - her vil en logisk analyse samt en personlighedsanalyse indgå som et dialogværktøj.
Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte kontorchef Preben Gammeljord Nielsen på telefon 72 38 49 69.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer samt straffeattest.
Tiltrædelse er pr. 1. september 2023 eller efter individuel aftale.
Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din arbejdsplads bliver Damstrædet 2, 6950 Ringkøbing.
Hvis du vil vide noget om, hvordan det er at bo i Ringkøbing-Skjern Kommune, kan du kontakte bosætningskoordinator Dorthe Frydendahl på tlf. 2060 1658 eller dorthe.frydendahl@rksk.dk. Du kan også læse mere om området på www.flytmodvest.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ringkøbing-Skjern Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Ringkøbing, Damstrædet, Damstrædet 2, 6950 Ringkøbing
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 31-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168927&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833701