Regnskabskoordinator (genopslag)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du løfte en central rolle i kommunens regnskabsarbejde?

Motiveres du af at spille en central rolle i udarbejdelsen af kommunens samlede regnskab og bidrage til at udvikle det tværgående samarbejde om kommunens regnskab?

Her er en spændende og udviklende stilling, hvor du får ansvar for at sikre et korrekt regnskab. Du bliver en go-to person i hverdagen, når vi regnskabsmæssigt skal håndtere såvel nye som kendte udfordringer. Du får 40 kollegaer i økonomifunktionen fordelt i forskellige teams og på flere lokationer. Vi er fleksible i arbejdstilrettelæggelsen, og du vil under hensyn til samarbejdet om opgavernes løsning have mulighed for hjemmearbejdsdage.

Dine opgaver vil indebære, at du:

  • arbejder tæt sammen med kolleger, herunder i Koncernøkonomi, som står for udarbejdelse af indstilling til Byrådet om regnskabet.
  • sideløbende med regnskabsopgaverne koordinerer drift og udvikling af vores økonomisystem (SAP/KMD Opus).
  • har mulighed for at bidrage aktivt til at udvikle kommunens regnskabs- og styringspraksis, og at du proaktivt rådgiver kolleger i organisationen omkring regnskab generelt. I den forbindelse har du øje for de afledte konsekvenser af forskellige disponeringer og beslutninger. 
  • indgår i et internt forum med tværgående koordinering og håndtering af kommunens økonomi.

Du har også meget at byde ind med, særligt

  • erfaring med kommunale regnskaber fra fx en kommune eller revisionsbranchen, og du har et solidt kendskab til regnskabsprincipper generelt.
  • en sikker it-bruger og stærk i din håndtering af tal i både Excel og i økonomisystemet – fx til etablering af datagrundlag, analyser, kontroller, afstemninger og beregninger.
  • en selvstændig og systematisk indsats og demonstrerer sans for detaljer, dér hvor det er nødvendigt.
  • en initiativrig og nysgerrig natur og tager medansvar for opgaveløsningerne i afdelingen.
  • gode samarbejdsevner og et godt kollegaskab.
  • en uddannelsesmæssig baggrund i revision eller økonomi - du er eventuelt cand.oecon., cand.merc.aud. eller lignende.

Det er slet ikke sikkert, at du har opnået dine kompetencer i og har stor viden (alene) om den kommunale sektor. Det har vi allerede masser at dele ud af. Bare du er lærevillig og lærenem –  og kan dit kram.

Hvem er vi?

Ringkøbing-Skjern Kommune er organiseret i en direktionsmodel med en tværgående direktion, 6 fagområder og 2 stabsområder. Økonomifunktionen er fælles for hele organisationen, og er en del af staben Viden & Strategi.

Stillingen er placeret i team Betaling og Regnskab, som består af 7 økonomikonsulenter og en elev, og hovedopgaverne omfatter:

  • Videncenter omkring drift og udvikling af kommunens økonomi- og debitorsystemer
  • Årsregnskabet, som udarbejdes i samarbejde med koncernøkonomi
  • Styring, vedligehold og udvikling af kommunens kontoplan
  • Centrale funktioner vedr. håndtering af alle kommunens ind- og udbetalinger
  • Styring af kommunens kreditor-/debitormasse
  • Kontakt til kommunens revision og bankforbindelser, herunder lånoptagelse og likviditetspleje
  • Sagsbehandling vedr. støttet byggeri (den almene boligsektor)

I Økonomi har vi en ambition om at gøre en forskel for borgerne. Det gør vi via understøttelse af alle kommunens ledere og udarbejdelse af beslutningsoplæg. Det fordrer, at vi har et velsmurt maskinrum, hvor vi har styr på pengestrømmen. Kravene til os som økonomiafdeling udvikler sig, og vi forventer, at du også har lyst til at udvikle dine kompetencer løbende.

Lyder det som noget for dig?

Så glæder vi os til at modtage din ansøgning, og du er også meget velkommen til at ringe til økonomichef Jane Eichenwald Henriksen på tlf. 2058 2394 og høre nærmere.

Ansøgningsfristen er den 19/6 og samtalerne holdes den 22/6.

Løn- og ansættelsesforhold aftales med udgangspunkt i gældende overenskomst.

Arbejdsstedet er Rådhuset i Ringkøbing – i Naturens Rige.

Du kan læse mere om at bo i Ringkøbing-Skjern Kommune på www.flytmodvest.dk


Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Ansøg" nederst på siden. Vedhæft din ansøgning og dit CV samt relevante bilag i PDF eller DOC format.

 

Medarbejderne i Ringkøbing-Skjern Kommune er vores vigtigste ressource

Vi understøtter det gode liv og væksten. Vi går efter de gode løsninger sammen med borgere, virksomheder og andre gode relationer.
Vores arbejde er båret af viden, som vi hele tiden udvikler. Vi lærer af enhver opgave - både som enkeltperson, team og organisation. Læring er en del af hverdagen.
Vi er og bliver rige på natur i Danmarks største kommune. Naturen er kilden til det gode liv og til at skabe vækst. Det går vi efter. Det lykkes, fordi vi forkæler ildsjælene og arbejder sammen på tværs.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=19a7c830)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringkøbing-Skjern Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ringkøbing-Skjern Kommune - Økonomi, Ved Fjorden, 6950 Ringkøbing

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=19a7c830&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5843220

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet