Vil du gøre en samfundsmæssig forskel, så har vi brug for dig

Profilbillede

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Gældsstyrelsen hjælper vi danskerne med deres gæld, både dem med penge til gode, og dem som har gæld til det offentlige, og hvis nogen har udfordringer, står vi klar med hjælp og vejledning. Vi bestræber os altid på at kombinere den højeste faglighed med den største forståelse for menneskers omstændigheder. Vi løfter en vigtig samfundsopgave, der handler om at inddrive mest mulig gæld til fællesskabet.

Vi er en arbejdsplads, der er kendetegnet af høj faglighed med fokus på vores kerneopgaver, et godt arbejdsmiljø og gode muligheder for udvikling.

Vi søger dedikerede og engagerede sagsbehandlere til vores tre fagområder. Angiv gerne, hvilket fagområder du bedst kan se dig selv i, når du søger stillingen

  1. Den borgervendte inddrivelse
    På dette område arbejder du med borgerkontakt såvel skriftligt som telefonisk overfor borgere og personejede virksomheder, som du vejleder omkring deres gæld og betaling af denne. Derudover er der også mulighed for at arbejde med budgetbehandling – herunder beregning af, hvor meget borgeren kan komme til at betale ud fra den aktuelle lovgivning samt behandling og vurdering af indkomne økonomiske oplysninger. Har du spørgsmål omkring dette fagområde er du velkommen til at kontakte funktionsleder Lotte Burgdorf på tlf. 7237 2905.
  2. Pengeplacering
    På dette område arbejder du med sagsbehandling af forskellige typer af betalingsopgaver, altså at sikre, at de penge, borgere indbetaler på deres gæld, dækker gælden rigtigt. Der kan også være tale om udbetalinger, hvis der er blevet indbetalt for meget eller opgaver inden for modregning, fx i overskydende skat. Du har altså med de indbetalte penge at gøre. Du vil også skulle håndtere henvendelser via telefon og mail. Har du spørgsmål omkring dette fagområde er du velkommen til at kontakte funktionsleder Eva Sørensen på tlf. 7237 7278.
  3. Datakvalitet og retskraft
    På dette område, arbejder du med sagsbehandling af forskellige typer af inddrivelsesopgaver. Bl.a. kvalitetssikring af gæld til inddrivelse, retskraftvurdering – dvs. at sikre, at gælden er lovlig at inddrive på, samt fremfinde dokumentation for, at der er sket en afbrydelse af forældelse af gælden. Har du spørgsmål omkring dette fagområde er du velkommen til at kontakte funktionsleder Lars Nykjær på tlf. 2260 9266.
For alle 3 områder gælder det, at du vil få en bred berøringsflade i dit arbejde, både fagligt og relationelt, hvorfor du skal være servicemindet og kan kommunikere professionelt og klart.

Med den rette personlighed når du langt
Vi lægger vægt på, at vores nye medarbejdere både har en matchende profil samt lysten til at lære og engagere sig i vores opgaver og den arbejdsplads, de bliver en del af. Du arbejder struktureret og trives med at have flere opgaver i gang på samme tid. Som person er du imødekommende, forandringsparat og robust og er i besiddelse af empati med opgaven i fokus.

Vi er en mangfoldig arbejdsplads med mange indgange til jobbet. Du kan f.eks. have erfaring med borgerbetjening/vejledning og sagsbehandling, eller have arbejdet med administrative opgaver i fx en bank, hos en revisor eller i en udadvendt administrativ rolle i en offentlig eller privat virksomhed. Du kan også være i besiddelse af en helt anden baggrund for vigtigst af alt er, at du har lysten til at arbejde i en offentlig organisation – hvor vi løser en vigtig samfundsmæssig opgave.

Da vi arbejder i forskellige IT-systemer, er dine IT-egenskaber, eller lysten til at udfolde disse, afgørende for en succesfuld opgaveløsning. Endvidere er det vigtigt at du bestrider talforståelse.

Vores kultur er vores fundament
Vi ønsker kolleger, der kan tjekke ind i en kultur, der er præget af at være løsningsorienteret, hvor vi dyrker samarbejdsrelationer, der både rummer individets beslutningskraft og styrker fællesskabet og forretningen samt udfordrer hinanden opgavemæssigt på en måde, der fremmer den enkeltes mulighed for at vokse menneskeligt.

Det er vigtigt for os, at vi løbende har gode forventningsafstemninger i forhold opgaver, adfærd og udvikling generelt, hvorfor vi i Gældsstyrelsen har stort fokus på medarbejdernes performance og trivsel. Derfor har vi fastlagte 1:1 møder mellem ledere og medarbejderne og løbende trivselsmålinger som et led i vores store fokus på den kultur, vi ønsker at fremme.

Som nyansat vil du opleve, at læringskurven er stejl. Men vi sørger for at klæde dig godt på til at løse dine opgaver. Hos os får du gode kolleger, der bakker dig op – for vi er ét hold, og vi hjælper hinanden.

Vi glæder os til at se dig til informationsmøde
Er du blevet nysgerrig på Gældsstyrelsen, opgaverne og kulturen, og vil du gerne vide endnu mere, inden du søger, vil vi gerne invitere dig til informationsmøde mandag den 19. juni 2023 fra kl. 15:00-17:00 på Driftscenter Ringkøbing, Ribovej 5, 6950 Ringkøbing. Vi byder på en kop kaffe og en god snak med både ledere og medarbejdere fra huset og Gældsstyrelsen. Her kan du få mulighed for at høre mere om de forskellige områder, vi søger kolleger til, så du kan gøre din overvejelse af, hvilke opgaver, du brænder mest for. Vi vil glæde os til at se dig!

Af hensyn til forplejning skal der ske tilmelding til Anne-Lise Lysgaard på Anne-Lise.Lysgaard@gaeldst.dk eller på 72 37 50 25 senest torsdag den 15. juni kl. 12.00.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Har du fået lyst til nye udfordringer, så ser vi frem til at modtage din ansøgning og CV sammen med relevante eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale senest den 21. juni 2023. Vi forventer at afholde samtaler i uge 26-28.

Der kan blive tale om en anden samtale, samt inddragelse af en person- og logisk analyse i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Lotte Aarhus Burgdorf på telefon 72372905 eller funktionsleder Steen Sørensen på telefon 72373285.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Forud for ansættelse foretager vi restancetjek for så vidt angår restancer/gæld til det offentlige, og der vil blive indhentet straffeattest og referencer.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet vil være Ribovej 5, 6950 Ringkøbing. Ansættelse sker senest pr. 1. september 2023.

Hvis ikke du bor i Ringkøbing-Skjern Kommune og gerne vil vide mere om f.eks. skoler, lokalmiljø, boligmuligheder mv. kan du læse mere om området på www.flytmodvest.dk eller kontakte bosætningskoordinator Dorthe.Frydendahl@rksk.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Skive Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Ringkøbing, Ribovej, Ribovej 5, 6950 Ringkøbing

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169550&DepartmentId=9412&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5846077

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet